Goede basis

Een goede basis voor je marketing en communicatie

Wie meer klanten wil, zorgt voor een goede marketing- en communicatiestrategie. Makkelijk gezegd, maar de praktijk is lastiger. Het gevolg is dat veel ondernemers maar wat doen, zonder dat geld oplevert. Met een goede basis zorg je dat jouw marketing en communicatie meer omzet gaan opleveren.

 

Voordelen goede basis marketing en communicatie

+ Maakt alle communicatie effectiever
+ Relatief kleine investering, grote resultaten
+ Beeld van jouw bedrijf komt overeen met wat je wil uitstralen
+ Kloppend verhaal in alle uitingen
+ Mensen kunnen jouw bedrijf eenvoudig vinden

Waarom inzetten op de marketing- en communicatie basis?

Flyer marketing en communicatie

Een goede basis vertaalt zich in alle uitingen

Zaken die voor jou vanzelfsprekend zijn, zijn dat voor nieuwe klanten vaak niet. Veel ondernemers weten precies wat hun bedrijf bijzonder maakt, maar hebben moeite dit goed uit te leggen. En zelfs als dat wel lukt ben je er nog niet. Want hoe gaat deze uitleg voor meer klanten zorgen?

Commmunicatiehaven helpt ondernemers met het communiceren van hun verhaal. We zorgen dat jouw verhaal aansluit bij je doelgroep en overtuigt. Wie deze doelgroep ook is. Daarnaast zorgen we dat jouw verhaal bekend wordt. Online, offline, in de buurt of juist ver weg, wij laten jouw verhaal opvallen waar nodig is.

 

Voorbeelden van een goede basis

+ Frisse huisstijl    + Website of webshop (technisch) up to date
+ SEO: Vindbaar in zoekmachines + SEA: campagnes adhv de juiste keywords en trends
+ Marktonderzoek        + Strategisch inrichten van productschappen
+ Systematisch bijhouden klantgegevens + Systematisch bijhouden verkoopgegevens
+ Klanttevredenheidsonderzoek  + Instellen doelgroep social media advertenties 
+ Verhaal medewerkers optimaliseren + Instore uitingen bepalen die aanzetten tot kopen

        

Eenmalige investering, blijvend resultaat

Om een effectieve basis neer te zetten zorgen we voor de juiste kennis en tools. Wie is de doelgroep bijvoorbeeld precies? Wat is de reden dat men wel of juist niet klant bij jou is? En wat geeft net het extra zetje om mensen meer te laten kopen? Als we dit weten, kunnen we de basis voor de marketing en communicatie verder uitwerken. Wat kunnen we bijvoorbeeld doen om bestaande klanten vaker terug te laten komen? Wat kun je zelf doen om meer mensen te verleiden tot kopen? En hoe zorgen we dat mensen die zoeken naar jouw product of dienst, jouw bedrijf gemakkelijk weten te vinden? Als deze basis eenmaal staat, zul je blijvend resultaat zien.

Jouw bedrijf een goede marketing-en communicatiebasis?

Kortom, wil je ‘’werken aan marketing en communicatie van mijn bedrijf’’ eindelijk van je to-do list af kunnen halen? Of ben begin je net en wil je goed van start? Als je zeker wil zijn dat de marketing en communicatie in de basis goed staat, neem dan gerust contact met ons op. Dan bespreken we hoe we jouw bedrijf verder kunnen helpen.