Branding.

Het juiste gevoel oproepen

Branding gaat veel verder dan een logo of huisstijl. Verder nog dan enkel opvallen of onderscheidend zijn. Het gaat om het gevoel dat een merk oproept. Voelt een merk vriendelijk? Zakelijk? Luxe of eerder goedkoop? De meeste mensen nemen onbewust beslissingen op basis van dat gevoel. Om te overtuigen, moet een merk daarom het juiste gevoel oproepen. Wat dit is, hangt af van de strategie. Met branding zorgen wij dat een merk krachtige connotaties oproept en laat zien waar ze voor staat.

Woord en beeld

Voor de sterkste beleving van een merk moet de branding in alle uitingen kloppen. Zowel in woord als in beeld. Niet alleen het design is van belang. De tone of voice is minstens zo belangrijk. De juiste combinatie zorgt voor een herkenbare, karakteristieke en onderscheidende merkidentiteit. Dat betekent veel brainstormen en schetsen voor we zo ver zijn. Nadenken. Bijschaven en verder uitwerken. Functioneel creatief als het kan, opvallend simpel als dat beter is. Alles om het merkgevoel overtuigend over te brengen.